طرز تهیه قیمه نثار

طرز تهیه قیمه نثار

مواد لازم برای 4 نفر:

گوشت خورشتی= 400 گرم

زرشک=1 استکان

خلال بادام=5 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی خرم =2 قاشق غذاخوری

کره=به مقدار لازم،زرد چوبه،دارچین=به مقدار لازم

 فلفل سیاه، زعفران آبکرده=به مقدار لازم

برنج =4 پیمانه

پیاز = 2 عدد متوسط

پیاز داغ3 قاشق غذاخوری

دارچین و هل=به مقدار لازم


ابتدا پیاز را با رنده درشت رنده میکنیم و در روغن سرخ میکنیم و بعد زردچوبه را به آن اضافه میکنیم و بعد گوشت را به اندازه گوشت قیمه ای یعنی کوچک خرد کرده و به پیازها اضافه کرده و کمی تفت میدهیم و بعد فلفل سیاه و نصفی از دارچینی که مد نظرمون هست و پودر هل را به آن اضافه میکنیم و بعد از آن رب گوجه فرنگی خرم را اضافه کرده و کمی سرخ میکنیم و آب میریزیم و میگذاریم که بپزد و در آخر که پخت باید خیلی کم آب داشته باشد و در آخر نصف دیگر از دارچین و نصفی از زعفرانمان را اضافه میکنیم،که عطر و بوی آن در موادمان بماند.

خلال بادام را چند باری شسته و آبش را بیرون میریزیم و بعد دوباره مقداری آب داخل آن میریزیم و به مدت 30 دقیقه میگذاریم در آب بماند تا کمی نرم شود و بعد از آن در کمی کره تفتش میدهیم و به مواد بالا اضافه کرده و میگذاریم با مواد بالا یک قولی بخورد.

زرشک را هم پاک کرده و چند باری میشوریم و کمی آب رویش میریزیم و میگذاریم 5 دقیقه در آب سرد خیس بخورد و آبش را خالی کرده و 1 قاشق غذاخوری به ان شکر اضافه کرده و در کمی روغن تفتش میدهیم،(نباید زیاد زرشک را تفت بدهیم چون سریع میسوزد)و کنار میگذاریم.برنج را از چند ساعت قبل در مقداری آب ولرم و نمک خیس می کنیم.قابلمه مناسبی را آب کرده و میگذاریم جوش بیاید و بعد آب و نمک برنج را خالی می کنیم و برنج را در آب جوش میریزیم.

در فاصله جوشیدن گاهی کف آن را بر میداریم.مقداری روغن هنگام جوشیدن داخل برنجمان میریزیم،زمان آبکش کردن برنج زمانی هست که دانهای برنج را در دست له کردیم،مغز آن زبر و خشک نباشد و بعد برنج را در آبکش می کنیم .

در ته دیگ مقداری روغن می ریزیم و برنج را روی آن می ریزیم و اگر دوست داشتید ته دیگ شما سیب زمینی باشد،چند عدد سیب زمینی را پوست کنید و ورقه ورقه های کلفت برش دهید و کف قابلمه بچینید و بعد برنج را میریزیم داخل قابلمه و چند تا حفره با قاشق داخل برنجمان ایجاد میکنیم تا برنجمان خفه نشود و زود تر بخار کند.

بعد از 5 تا 6 دقیقه آب روغن درست کرده و روی سطح برنج می ریزیم و وقتی پلویمان بخار کرد،در آن دم کنی مگذاریم.

وقتی پلو آماده شد چند کفگیر از پلو و مقداری از مواد گوشتی را رویش میدهیم و در آخر با باقی موادمان و زرشک و زعفران و پیاز داغ،روی آن را تزئین میکنیم.



نظرات کاربران



اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.