مزایای استفاده از کمپوت ها

مزایای استفاده از کمپوت ها
علاوه بر کنسروهای غذایی، این روزها مصرف انواع کمپوت میوه نیز افزایش یافته است. کمپوت میوه های مختلف هم برای تهیه دسرهای متنوع و هم برای مصرف افرادی که به دلیل مشکلات گوارشی و معده باید از خوردن میوه های تازه پرهیز کنند، استفاده می شود.

کارشناسان مواد غذایی توصیه می کنند که افراد روزانه بین 5 تا 7 واحد از انواع میوه های مختلف مصرف کنند که برای برخی از افراد ممکن است به دلایل مختلفی مثل سفر مصرف این میزان میوه تازه کمی سخت باشد. از طرف دیگر بسیاری از افراد ممکن است از نظر گوارشی برای هضم این مقدار میوه مشکل داشته باشند. از این رو کمپوت های میوه که در واقع میوه های پخته فرآوری شده در شربت آب و شکر هستند، می توانند جایگزین مناسبی برای میوه تازه باشند.

یکی از مزایای کمپوت ها این است که می توان میوه های مختلف را در فصل هایی که این میوه ها یافت نمی شوند، استفاده کرد. به علاوه باکتری های مختلف به دلیل روند تولید و استفاده از دستگاههای خاص تولید این محصول و حرارتی که میوه ها در هنگام تولید کمپوت می بینند ، از بین رفته و می توان آن ها را تا ماه ها بدون نگرانی از فسادشان نگه داری کرد. شربت موجود در کمپوت و همین طور بسته بندی آن باعث دوام این محصولات شده و بر خلاف برخی کنسروها، کمپوت قبل از مصرف نیازی به جوشاندن ندارد.


نظرات کاربران



اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.