خواص شگفت انگیز کمپوت گیلاس برای سلامتی پوست و مو

خواص شگفت انگیز کمپوت گیلاس برای سلامتی پوست و مو

گیلاس منبع عظیمی از انواع ویتامین ها و مواد عالی است که در طب سنتی کاربرد زیادی دارد، این میوه دارای طبع سرد و تر و حاوی آب ، پروتئین،فیبر، چربی،قند، آهن، کلسیم و گوگرد است. 

یک فنجان گیلاس حاوی ۹۰ کالری و سرشار از فیبر، پروتئین و ویتامین های آ ، ث است.مصرف این میوه به افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی در بدن کمک می کند و مطالعات بالینی محققان دانشگاه میشیگان این را ثابت کرده است.


فواید خوردن گیلاس

گیلاس فراتر از خاصیت آنتی اکسیدانی، این میوه منبع طبیعی ملاتونین است، ملاتونین هورمونی است که چرخه خواب و بیداری را در بدن تنظیم می کند. در اینجا می توانید چهار دلیل زیر را برای مصرف هرچه بیشتر کمپوت گیلاس در وعده های غذایی مطالعه نمایید:


  • کاهش قند خون در افراد دیابتی : گیلاس حاوی آنتوسیانین است ؛ یک رنگدانه طبیعی خوش رنگ که خواص درمانی متعددی دارد از جمله این که منجر به افزایش تولید انسولین به میزان ۵۰ درصد می شود و کنترل بهتر قند خون و سلامتی را به دنبال دارد. قند گیلاس برای افراد دیابتی مضر نیست چون از نوع سوربیتول است که ۷۰ درصد آن در بدون این که تبدیل به گلوکز شود، صرف تولید انرژی می گردد در بدن .
  • بهبود ورم مفاصل و التهاب بدن: مصرف منظم گیلاس باعث پایین آمدن سطح اکسید نیتریک می شود .
    رابطه بین مصرف گیلاس و کاهش حملات نقرس نیز در بین مصرف کنندگان گیلاس ثابت شده است ، چون مقدار اسید اوریک را که در نقرسی ها بالاست کاهش می دهد.
    اسید اوریک یک ماده زائد و دفعی است که در اثر هضم و جذب مواد غذایی در بدن بوجود می آید و اگر مقدار آن در بدن افزایش یابد، به کریستال هایی در مفاصل تبدیل می شود و درد و تورم را در قسمت های مختلف ایجاد می کند.
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ: فیبر موجود در گیلاس خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد . مصرف منظم کمپوت گیلاس به دلیل وجود فیبر فراوان به کاهش و کنترل وزن نیز در ارتباط است.
  • گیلاس برای درمان بیماریهای گوارشی :  از جمله فواید گیلاس و کمپوت گیلاس درمان بیماری های التهابی روده است. مصرف گیلاس برای افرادی که به سنگ کلیه و یا سنگ صفرا و یا مشکلات مثانه مبتلا هستند، مفید است. زیرا مانند یک عامل تخلیه و زهکشی در مجاری ادرار و لوله‏ های هاضمه کار می‏ کند و سنگ‏ ها را از بین می‏ برد. این میوه به دفع سموم از بدن کمک می کند. به خصوص مصرف کمپوت گیلاس به دلیل دارا بودن پوتاس فراوان، و ادرار آوری بالا، به همراه رازیانه در طب سنتی توصیه می شود. 

خواص گیلاس برای پوست و مو 

بدون شک گیلاس یکی از منابع غذایی با ویتامین سی بالا است و این موضوع باعث می شود تا در زیبایی و سلامت پوست؛ عامل مهمی باشد. در طب سنتی، مصرف گیلاس را به طور روزانه توصیه می کنند تا گوارش را بهبود ببخشد و باعث زیبایی و سلامت پوست شود. در ادامه به خواص شگفت انگیز گیلاس در زیبایی اشاره خواهیم کرد.

  • روشن کننده طبیعی پوست : گیلاس می تواند به عنوان یک روشن کننده طبیعی پوست صورت و بدن عمل کند. کمپوت گیلاس هم در مواردی که افراد به خوردن میوه های خام واکنش گوارشی خوب نشان نمی دهند، بسیار تاثیرگذار است. 
  • جوان سازی پوست صورت : گیلاس حاوی مقادیر بالایی ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان ها از جمله آنتوسیانین هاست که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند، بنابراین برای درمان چین و چروک ها و لکه های پوست مفید بوده و به جوان سازی پوست صورت کمک می کنند.
  • درمان جوش و آکنه صورت : گیلاس و آب گیلاس حاوی مقادیر بالای ویتامین A می باشد که برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد، همچنین گیلاس دارای خواص ضد باکتری بوده که با حذف سموم از خون به درمان جوش صورت کمک می کند.
  • پاکسازی پوست صورت : گیلاس برای پاک سازی پوست صورت از سلول های مرده مفید بوده و پوست صورت را صاف و نرم می کند.
  • درمان ریزش مو و مو خوره: خانم ها نیاز دارند تا از گیلاس و کمپوت گیلاس استفاده کنند. زیرا برای درمان ریزش مو و همینطور موخوره که به دلیل شرایط زندگی در ایران و پوشش اسلامی که دارند، و همینطور تغییرات هورمونی بدن، در طول دوره های مختلف دچار می شوند، گیلاس می تواند از ریزش مو و افزایش موخوره ایجاد شده، جلوگیری کند.
از طرفی گیلاس منبع غنی آنتی اکسیدان هم هست. گیلاس و همینطور کمپوت گیلاس به دلیل بتاکاروتن و ویتامین C موجود در خود، یک منبع غنی آنتی اکسیدان و همچنین ضدالتهاب قوی نیز می باشد.

ارزش غذایی گیلاس:

هر ۱۰۰ گرم گیلاس (حدود ۱۴عدد گیلاس متوسط) دارای این ترکیبات است:
انرژی ۷۲/۰۶کیلو کالری
 رطوبت ۸۰/۷۴گرم
کربوهیدرات ۱۶/۶۰گرم
پروتئین ۱/۲۱گرم
منیزیوم ۱۱/۷۶میلی ‏گرم
ویتامین آ ۲۱/۴۷ RE
ویتامین ث ۷/۰۶میلی ‏گرم
اسید فولیک ۴/۱۲ میلروگرم
همچنین گیلاس داراى کوبالت ، مس ، منگنز، و روى مى باشد.
چربی ۰/۶۹ گرم
فیبر ۱/۸۷ گرم
کلسیم ۱۴/۷۱ میلی ‏گرم
فسفر ۱۹/۱۲میلی ‏گرم
آهن ۰/۳۸ میلی ‏گرم
پتاسیم ۲۲۳/۵ میلی ‏گرم
فلوئور ۲۵میلروگرم

جمع بندی: با توجه به اینکه گیلاس و همینطور کمپوت گیلاس سرشار از ویتامین هست، مصرف آن به صورت یک برنامه غذایی مناسب به همه و به خصوص بانوان عزیز توصیه می شود. ماسک گیلاس هم بدون شک یکی از بهترین ماسک ها برای تامین ویتامین های ضروری پوست صورت و همینطور جوان سازی پوست است. 
شرکت کشت و صنعت خرم با تولید کمپوت گیلاس که از بهترین میوه ها و سالم ترین گیلاس های موجود توانسته است سلامتی و شادابی را به مصرف کنندگان خود هدیه نماید. شادابی و سلامتی آرزوی ما برای شما عزیزان است. 


نظرات کاربران



اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.