طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه در آشپزخانه خرم

طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه در آشپزخانه خرم

طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده خوشمزه

ممکنه که تا به حال پیش نیومده باشه که خودتون سالاد ماکارونی درست کرده باشید ولی حتما اسم این غذا رو بارها شنیدید. سالاد ماکارونی علاوه بر اینکه یک غذای خیلی خوشمزه هست، ویژگی‌های زیاد دیگه ای داره که اونو به اولویت‌های غذایی یک خانوم با سلیقه برای گذاشتن سر سفره تبدیل می‌کنه. 

این غذا شامل مواد غذایی میشه که علاوه بر مفید بودن، خیلی راحت قابل دسترس هستند و شما برای تهیه اون زیاد به دردسر نمی‌افتید، به جز این، دستور تهیه اون خیلی ساده ست و زمان کوتاهی برای آماده شدن لازم داره. پس اگر با شرایطی مواجه شدید که مجبور بودبد در زمان خیلی کوتاه، یک غذای خوشمزه آماده کنید حتما این غذا رو به ذهنتون بسپرید. 

یکی دیگه از ویژگی‌های این غذا این هست که گزینه خیلی خوبی برای مهمونی‌ها و جشن‌های خونوادگیه و با خرج‌کردن کمی سلیقه برای تزیین، می‌تونید اونو به زیباترین شکل ممکن برای مهمونی‌ها استفاده کنید. حتی اگر تصمیم گرفتید که به سفر برید و یا ساعتی از روزتون رو در طبیعت بگذرونید این غذا انتخاب بسیار مناسبی برای این کار هست. با این همه ویژگی خوب، خیلی خوبه که طرز تهیه این غذا رو یاد بگیریم و اونو به وعده‌های غذایی خونواده‌مون اضافه کنیم.


دستور آماده‌سازی یک سالاد ماکارونی خوشمزه

خوب حالا اینجا قرار دستور تهیه یک سالاد ماکارونی خوشمزه رو با هم یاد بگیریم.لازمه که یک بار با هم مواد اولیه‌ای که برای تهیه این غذا لازم داریم، مرور کنیم.

 مواد اولیه لازم برای سالاد ماکارونی:

انواع پاستا یا همون ماکارونی شکلی خودمون، بهتر طرحی رو انتخاب کنید که نه خیلی درشت باشه نه خیلی ریز، برای هر نفر یه فنجون. همین جا بگم اگه دلتون خواست می‌تونید سلیقه به خرج بدید و طرح‌هایی رو انتخاب کنید که سفره‌تون رو خوشگل‌تر کنه. خب بعد از ماکارونی می‌ریم سراغ مخلفات داخل سالاد، اینجا ما  دو لیوان خیارشور داریم و یک لیوان نخود فرنگی، یک لیوان ذرت و  لوبیا چیتی،  بعضی‌ها این گزینه یعنی لوبیا چیتی رو حذف می‌کنن و در آخر هم ژامبون مرغ یا گوشت داریم. سس این سالاد مایونز است که اگر اهل رژیم گرفتن هستید بهتره کم چرب باشه! توی دستور پخت این سالاد اومده که  یک لیوان سس مایونز کافیه، منتهی می‌تونید این قسمت رو به سلیقه خودتون تنظیم کنید. ما اینجا سس فرانسوی هم به اندازه  نصف  لیوان داریم. نمک بستگی به ذائقه شما داره، اما بهتره کم باشه. نکته ای که باید بگم اینه که شما می تونید بعضی از ترکیبات مواد این سالاد رو طبق سلیقه یا ذائقه غذایی‌تون تغییر بدید مثلا به جای ژامبون از گوشت مرغ استفاده کنید، ولی سعی کنید مواد اصلی رو حذف نکنید. نکته دیگه ای که باید بگم اینه که می تونید برای سرعت بخشیدن به تهیه غذا و همینطور بالابردن کیفیت طعم غذاتون از مواد غذایی آماده که کیفیت بالایی دارن، استفاده کنید. اگر بخوام یک گزینه خیلی خوب بهتون معرفی کنم، توصیه می کنم از کنسرو سبزیجات یا کنسرو نخود فرنگی خرم استفاده کنید. این یکی از بهترین محصولاتی که می تونه برای تهیه یک سالاد ماکارونی خوشمزه کمک زیادی به شما بکنه.


یکی از مهمترین نکات برای پخت این غذا اینه که شما بدونید ماکارونی رو چطور باید بپزید. وقتی ماکارونی رو داخل آب در حال جوشیدن می ریزید برای طعم دار شدنش کمی نمک و فلفل بهش اضافه کنید. اگر نگران این هستید که نکنه ماکارونی‌ها به هم بچسبن توی آب کمی روغن بریزید. یادتون باشه که ماکارونی برای این سالاد باید کاملا نرم شده باشه اما نه به اندازه‌ای که شکلش رو از دست بده یا له بشه.

سعی کنید خیلی به موقع ماکارونی ها رو آبکش کنید. برای اینکه ماکارونی‌های داخل آبکش به هم بچسبن حتما روی اونها آب سرد بگیرید. بعد از آماده شدن ماکارونی، خیارشورها را روی تخته بذارید و به کمک چاقو خوب ریز کنید. این مرحله را سرسری نگیرید همون قدر که خیارشور در طعم‌دار کردن غذای شما نقش داره، ریخت و قیافه‌اش هم در ظاهر سالاد موثر هست. ژامبون رو هم به همین شکل ریز کنید. همونطور که قبلا هم گفتم می‌تونید به جای ژامبون از مرغ آب پز شده استفاده کنید. بقیه مواد رو هم اضافه کنید و همه رو با هم ترکیب کنید. یادتون باشه بعد از ترکیب مواد اونا رو داخل یک ظرف دربسته چند ساعتی داخل یخچال بذارید تا سس به خورد مواد بره و سالادتون حسابی مزه دار بشه.

به جز ویژگی های پخت این غذا که بهتون گفتم، بهتر بدونید ماکارونی خواص خیلی زیادی داره از جمله اینکه  ارزش انرژی زایی بالایی که به طور عمده از طریق قندها تأمین می‌شن؛ ارزش چربی کم یا خیلی کمی داره؛ به راحتی هضم میشه و مواد زائد کمی داره، پس می تونید با خیال راحت اونو به رژیم غذایی تون اضافه کنید. یادتون باشه که اگر دنبال مواد غذایی آماده ای هستید که به جز اطمینان از شرایط بهداشتی تهیه شون، کیفیت بالایی هم دارن سری به محصولات کشت و صنعت خرم بزنید. 

 



نظرات کاربران



اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.