سالاد الویه

سالاد الویه

طرز تهیه سالاد اولویه

واسه خانم‌هایی که گاهی مدت زیادی رو صرف کارهای خونه یا کار بیرون می کنن ممکنه پیش بیاد که یه روز صبح وقتی که از خواب بیدار میشن احساس کنن امروز به یک تجربه جدید نیاز دارن مثل یک فضای جدید با آدمهایی که شاید مدتهاست اونها رو ندیدن و دلشون کلی براشون تنگ شده. 

دوستای قدیمی شاید یکی از بهترین گزینه ها باشن. حتما وقتی یاد دورهمی های دوره نوجونی تون می افتید با اون همه شور و سر و صدا خیلی دلتون می خواد دوباره تو همچین فضایی قرار بگیرید. خوب اگر یک روز تصمیم گرفتید همچین تجربه ای رو امتحان کنید اصلا نگران آشپزی کردن نباشید. 

چون قرار طرز تهیه یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین سالادهایی که برای این جور وقتها خیلی مناسب هست رو با هم یاد بگیریم. سالاد اولویه بهترین گزینه ای که می تونید انتخاب کنید چون نه تنها وقت زیادی برای تهیه از شما نمی گیره بلکه خیلی هم پرطرفدار هست و خیلی ها طعم و مزه اون رو دوست دارن. 

سالاد اولویه معروف ترین سالاد روسی که در ایران، اروپای شرقی، آرژانتین، اروگوئه، پاکستان و بسیاری از جاهای دیگه به همین اسم شناخته میشه و ترکیبی از سیب زمینی پخته، تخم مرغ،سبزیجات آب پز و مرغ یا ژامبون خرد شده که به مایونز آغشته شده.


دستور آماده‌سازی سالاد اولویه

مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد اولویه:
 سیب زمینی، سینه مرغ ، تخم مرغ، خیارشور، نخود فرنگی ، ذرت و هویج. سس مایونز، فلفل و نمک.
ابتدا باید تخم مرغ و سیب زمینی رو بذارید با آب بپزه. گوشت مرغ رو هم با کمی پیاز و آب میذارید تا پخته بشه. سیب زمینی که پخته شد اونا رو داخل ظرف خرد کنید.
سبزیجات تون مثل نخود فرنگی، ذرت و هویج رو هم آبپز یا بخارپز کنید. می تونید از کنسرو آماده این محصولات که توی فروشگاه ها عرضه میشه استفاده کنید. کنسرو سبزیجات خرم یکی از بهترین انتخاب ها می تونه باشه که به شما در کمترین زمان، بهترین نتیجه رو میده. 
بعد مرغ پخته شده رو که ریش ریش کردید بهش اضافه می کنید. خیارشور رو هم که خردکردید به بقیه مواد اضافه می کنید و بعد به همه مواد سس و نمک و فلفل می زنید و خوب مخلوط می کنید تا یکدست بشن. 
همونطور که می بینید طرز تهیه سالاد اولویه خیلی راحته همینه ولی چندتا نکته خیلی مهم هست که اگر اونا رو بدونید حتما بیشتر بهتون کمک می کنه. اول اینکه بهترین سیب زمینی برای پخت چه نوع سیب زمینی هست؟

بهتره از سیب زمینی استفاده کنی که شکل منظمی داره، پوستش نازک و اصطلاحا چرمی هست. بهترین گزینه سیب زمینی های کوچیک هستن که بین ۱۲ تا ۲۰ دقیقه طول می کشه تا بپزه. در طی مدت پخت با یک چنگال اونا رو تست کن که کاملا پخته است یا خیر. 

اما اگرمجبور شدید از  سیب زمینی سایز بزرگ استفاده کنید حتما قبل از پخت اونا رو نصف کند چون اگر این کار رو نکنید زمان بیشتری می بره تا بپزه. اونها رو تو سایز کوچک تر برش بدید و بپزید تا زمانی که چنگال به راحتی داخل اون فرو بره. ولی توصیه‌م اینه که از همون سیب‌زمینی‌های کوچیک استفاده کنید 

چون طعم و بافتش موقع پخت حفظ میشه. یادتون باشه لازم نیست اونو حتما داخل آب جوش بذارید، می‌تونید آب و سیب زمینی رو باهم بذارید گرم بشن و زمانی که آب جوش اومد شعله اجاق رو کم کنید. یه نکته مهم دیگه اینه که نمک رو فراموش نکنید. سیب‌زمینی رو که داخل قابلمه گذاشتید و آب رو بهش اضافه کردید نمک رو هم به اندازه کافی بهش اضافه کند.

معمولا برای هر یک لیتر آب دو قاشق غذاخوری کافیه. این کار باعث میشه سیب‌زمینی طعم بهتری پیدا کنه.  وقتی سیب‌زمینی  پخته شد و اونو آبکش کردید، اونو داخل یه  ظرف پر از آب و یخ بذارید . بعد دو تا سه دقیقه سیب‌زمینی آماده پوست‌گیری است. با این روش پوست سیب‌زمینی راحت‌تر گرفته میشه.


 اگر خواستید به سالاد اولویه تون هویج اضافه کنید اونو با کمی شکر یا عسل بخارپز کنید.

بهتره که هویج و خیار شور رو رنده نکنید و اونا رو نگینی خرد کنید. برای اینکه خیارشور داخل سالاد آب نندازه بعد از خردکردن اونها رو داخل سبد بریزید تا آب اضافی اون گرفته بشه.

چاشنی و ادویه مناسب این غذا، فلفل سیاه و کمی آب‌لیموی تازه است. آب‌لیمو رو فقط باید به اندازه‌ای اضافه کنید که بوی تخم‌مرغ پخته را بپوشونه و سالاد ترش نشه.

سس رو  هم همون موقع اضافه نکنید. مواد رو داخل یخچال بذارید و هر وعده که خواستید از سالاد استفاده کنید سس رو بهش اضافه کند. اینطوری غذا رو می تونی مدت بیشتری نگه دارید.

می تونید کمی آب مرغ هم به سالاد اضافه کنید. توصیه دیگه ای که خیلی می تونه برای تهیه سالاد اولویه به شما کمک کنه  و وقت کمتری از شما بگیره استفاده از کنسرو سبزیجات آماده ست که می تونه کار شما رو راحت تر کنه. 

برای این کار حتما سری به محصولات خرم بزنید چون ما در مجموعه کشت و صنعت خرم یک کنسرو خیلی خوب سبزیجات داره که می تونید از اون استفاده کنید و خیالتون از بابت مزه و کیفیتش کاملا راحت باشه. نوش جان.

 



نظرات کاربران



اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.